Naptár

december 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31

Goalissimo

A legérdekesebb, legfrissebb, és a hazai szurkolókat leginkább érintő vélemények a sport világából, különös tekintettel a focira...

Friss topikok

Lavinát indíthat el Henry keze

2009.11.30. 23:49 Goalissimo

Még mindig világméretű hisztéria övezi azt a tényt, hogy szabálytalan góllal tudta csak kiejteni Franciaország Írországot a 2010-es világbajnokság pótselejtezőiben.

Bizonyára mindannyian hallottunk már a részletekről. A két meccs alapján döntetlenre végződött a létfontosságú összecsapás, így következett a hosszabbítás, amelyben a franciák egy szabálytalan gólt szereztek, mert egy előreívelést követően Titi Henry /a képen gondokkal terhesen baktató Thierry:)/ közzel vette le a labdát az alapvonalnál és beadása után Gallas közelről a kapuba fejelte a játékszert.

 

Íme a videó az esetről:

 

A bírón kívül mindenkinek tök egyértelmű volt, hogy a gólt kezezés előzte meg, mégis találatnak számít, hiszen a bíró megadta.

Most mégis tárgyalás következik. Hogy miről fognak tárgyalni, senki sem tudja, mindenesetre annyi kiszivárgott, hogy Henryra pénzbüntetés vagy akár eltiltás is várhat. A sajtó továbbá azt sem tartja elképzelhetetlennek, hogy az írek sohasem látott módon amolyan bónuszcsapatként részt vehetnek a világbajnokságon. Állítólag a videóbíró is szerepet kaphat a jövőben, de az EL meccseken már kipróbált plusz két asszisztens az alapvonalon szisztéma is nyitott fülekre találhat az ülésen.

Örülök, hogy a fair play ilyen fontos lett hirtelen a Nemzetközi Labdarúgó Szövetségénél, de ez a hozzáállás teljesen idegen a futball (és a sport) eredeti üzenetétől. Persze mindannyian sajnáljuk szegény íreket, hiszen meggyőződésem, hogy a pártatlan szurkolók nagy részének inkább hozzájuk húzott a szíve a meccsen, mert tényleg teljes odaadással küzdöttek, de nem mehetünk el szó nélkül a tény mellett, hogy a téves bírói ítélet a foci (és a sport) abszolút velejárója és az teszi széppé, hogy mivel emberekről van szó mindkét oldalon és a bíráskodásban is, benne van a tévedés lehetősége, és ezen oknál fogva teljesen kiszámíthatatlan.

Ezért lehetetlen esélyesről és esélytelenről beszélni a labdarúgásban, hiszen ahhoz, hogy alkalomadtán Dávid legyőzze Góliátot, szükség lehet apró trükkökre, hogy úgy mondjam az apró finomságok bevetésére, amitől kiegyenlítettebbé válnak az erőviszonyok. Ezeket azonban teljesen megölné egy esetleges videóbíró, vagy 5 játékvezető. Egysíkúvá válna a játék, hiszen a sportolókat bizonyos szűk keretek közé szorítaná, amitől valami nem lenne ugyanaz.

Azért imádjuk Európában a focit (soccer), mert nem mindig hasonló játékhelyzetek váltogatják egymást, mint például amerikai foci vagy baseball esetében, amiket mi egysíkú, lassú és élvezhetetlen sportoknak tartunk (tisztelet a kivételnek). Ezekhez válna hasonlóvá legkedveltebb sportjátékunk.

Az sem hajtaná a népszerűség malmára a vizet, ha zöld asztal mellett dőlnének el ilyen fontos meccsek. Mindannyian megértjük az írek tehetetlen dühét, de ne várják, hogy egy egyértelmű bírói hiba miatt ott lehetnek a vébén. Ezután a franciák majd visszakontrázhatnak, hogy a bíró nem adott meg nekik egy, a világ minden pályáján, egyértelmű tizenegyest a gól előtt pár perccel és a lesgóljuk is szabályos volt satöbbi satöbbi...

Egy íreknek kedvező döntéssel hatalmas lavinát zúdíthat magára a FIFA és ezt valószínűleg már a saját érdekükben sem fognak meglépni, hiszen ezután panaszáradat venné kezdetét, minden kétes sípmesteri döntés után fellebbezni kívánnának a kárvallott csapatok. A precedens alapján egy idő után kitalálnák, hogy akár visszamenőleg is változtassanak meg egy-egy eredményt, így akár a világesemények találkozóit is megmásíthatják.

Minden nemzetnek van egy-egy ilyen meccse, amiről azt hiszik, hogy a bíró elcsalta a meccset (mi tudjuk igazán milyen ez a fíling), és szeretne elégtételt kapni valakitől, ám erre (eddig) nem volt lehetőség.

Az angolok például joggal kérhetik számon igazukat a FIFA-tól az 1986-os világbajnokság negyeddöntőjében a Maradona által a kapuba ütött gól miatt. (Isten keze)

Mi magyarok pedig egy bizonyos skót spori, Dougal, fejét követelhetnénk a  focivezetőktől, bár valószínűleg két éve mi közel sem voltunk olyan fontosak, mint most Írország, bár meggyőződésem, hogy legalább akkorát hibázott a bíró. Ugye mindenki emlékszik, hogy Gerát műesésért kiállította a bíró, pedig a török kapus akkorát alárúgott a tizenhatoson belül 0:0-nál, hogy szegény Zoli hirtelen a saját nemét sem tudta volna beazonosítani.

 

Őszintén felmerült valakiben, hogy ezután eltiltsa Volkan Demirelt, vagy Maradonát? Ugye, hogy nem. Henry sem érdemli meg... Kinek lenne szíve Henry helyében anulláltatni azt a találatot, amivel csapata kijut a világbajnokságra? Bár szegény Titi mindkét esetben a támadások középpontjában lenne. Jelenleg a nemzetközi focitársadalom helyez nagy terhet a vállára, ellenkező esetben saját honfitársaitól kapna hideget-meleget...

Mindenesetre nem lennék most a helyében, de véleményem szerint nem érdemel szankciókat, hiszen nemcsak a saját, hanem csapata érdekeit is figyelembe kellett vennie azon az estén.

Ő.T.

52 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://goalissimo.blog.hu/api/trackback/id/tr361565335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Asszem 2009.12.01. 09:26:37

Sosem értettem miért tenné az igazságtalan tévedés széppé a sportot... ahelyett, hogy kihasználnánk a technika adta lehetőségeket, ezáltal biztosítva, hogy a jobbik győzzön, ne a szerencsésebb.

Vámpír\\\'08 2009.12.01. 09:33:32

Én is dühöngök a bírói tévedések miatt, de ahol emberek dolgoznak, ott a hibázás és a tévedés lehetősége mindig fennáll. Inkább legyen egy-egy bírói tévedés, ami hosszú távon úgyis kiegyenlítődik, bár persze szegény írek itt túl sokat veszítettek, de akkor is kirázna a hideg ha akár többször is megállítanák akár percekre is a meccset, amíg kockázzák a videót. Ebben az esetben ha jól tudom a játékvezető is levonta a konzekvenciát és vissza akar vonulni, Henry meg, hát a meccs hevében kapott a labda után, utána meg korrektül nyilatkozott, az én szememben nem lett kisebb sportember.
Fogadjuk el, hogy a játékvezető is tévedhet, általában még mindig kevesebbet hibázik egy meccsen, mint a focisták. De ha mindkét csapat benne lett volna az újrajátszásban, az talán egy korrekt megoldás lett volna, de a zsúfolt versenynaptár miatt minden sorozatban ez sem oldható meg.

vampirhirlap.blog.hu

puyol 2009.12.01. 09:38:55

Tetszettek volna előbb biztosítani a kijutást!

Dr.Traktor 2009.12.01. 09:54:32

faszság.
attól nem lesz jobb a sport hogy a bíró elfújja.
(véletelnül vagy direkt egyremegy)

fontosabb tétmeccsekken igenis segítségül kéne venni a modern technika adta lehetőségeket.

visszamenőleg meg nyilván nem lehet büntetni és hülyén is venné ki magát. X időponttól ezek a szabályok mostantól így kell és kész. hogy anno mi volt azt már ki nem szarja le most komolyan?

egyébként engem főleg a rengeteg szimuláns idegesít. én elsősorban azokat büntetném a videóbíróval.

Goalissimo · http://goalissimo.blog.hu/ 2009.12.01. 09:54:50

A bírói hibák legalább beszédtémát szolgáltatnak a szurkolóknak, ezzel is nő a foci népszerűség...

Sobrijóska 2009.12.01. 09:57:24

Szerintem meg kimondottan jól jön a focinak ez a háborgás. Vésse mindenki a fejébe, hogy a labdarúgásban kézzel csak a kapus nyúlkálhat a 16-oson belül, illetve bedobásnál a mezőnyjátékos, illetve álló játéknál elhelyezheti kézzel a labdát a szabadrúgáshoz. Ennyi kérem szépen, akinek ezen túlmenően ingerenciája van nyúlkálni, az menjen kézilabdázni.
Egyébként meg botorság azt hinni, hogy a mi kis modern labdarúgásunk úgy jó, ahogy van. Szerintem egy agresszív, alattomos, sokat futós, gólszegény sporttá "nőtte" ki magát.

pwpw 2009.12.01. 10:00:13

a focinézés szerves része a bíró szidása. nekem nagyon hiányozna ez, ha videóbíró lenne

Non est volentis · http://nonest.blog.hu/ 2009.12.01. 10:09:08

Sose értettem ezt a fajta érvelést, hogy "az a szép a fociban, hogy benne van a bírói tévedés lehetősége".
Szerintem egy jó csel, egy iszonyatos lövés a pipába az a szép. Nem a bírói hiba.

Szerintem itt egy középutat kéne belőni aközött, ami most van, meg aközött, hogy 20 monitor 40 bíró figyel és 5 percenként elemeznek minden szituációt.

Szerintem nem ölné meg a focit ha mindkét edzőnek lenne 1-1, max 2-2 alkalma arra, hogy időt kérjen rögtön a vitás eset után, és videóbíróval ítéltessen. Nyilván nem megyei 3-ban kell ezt, de egy VB-EB selejtező, vagy Bajnokok Ligája már az a szint, ahol ezzel a kevés korrigálással is meccsek dőlnének el igazságos irányba.

keménykalap és 2009.12.01. 10:13:47

Ez isteni Diego első gólja, ahol szó se volt kezezésről, pusztán hülyét csinált a komplett angol csapatból. Kicsit kutakodj még a youtube-on:)

El Argentino 2009.12.01. 10:16:34

Visszamenőleg az egész értelmezhetetlen, viszont a jövőbeni hasonló eseteket meg kellene előzni, ill szankciókat bevezetni. Lehet, hogy hosszútávon kiegyenlítődik, de ha rövidtávon akár mi szenvednénk el, mit csinálnánk?

Chastar 2009.12.01. 10:18:05

Most, a bundabotrány közepén ki meri azt mondani, hogy a bíró véletlenül nem látta a kezezést. Lehet, hogy látta, de így döntött, kapott érte annyit, hogy most nyugodtan visszavonulhat, élete végéig nem lesz gondja. A bunda melegágya, hogy a legnyilvánvalobb ordító hibákat sem lehet utólag orvosolni. Majd ez öli meg a focit, nem a korrekt döntések.

Goalissimo · http://goalissimo.blog.hu/ 2009.12.01. 10:19:32

@Fernando Alázó: hopp a fenébe tényleg rossz videót másoltam be:)bocsánat javítom:)

Lenny 2009.12.01. 10:20:14

Miért lenne igazságtalan?
Egyenlő lenne.
Lehet, ha visszanézhetnék, akkor megszűnnének pl. az olasz színházakba illő jelenetek, stb.
A teniszben is bevezették a kamerákat.
Foci maradt meg, mint old-school, az állandó bundagyanúkkal, stb.
Sajnálom azokat a játékosokat, akik fél életükben készülnek, majd itt elcsúsznak. Nemzetfüggetlenül.
Az amerikai foci meg nem egysíkú, talán egyszer végig kellene nézni egy meccset.
Az amerikaiaknak a mi focink unalmas. Elmegy 90perc és 0-0. Ott meg CSAK ELŐRE ÉS CSAK TÁMADÁS, nincs visszafele tilitoli időhúzással meg vak játékvezetőkkel.

Józanparaszt 2009.12.01. 10:20:37

Már elhangzott, hogy a fociban az a jó, hogy viszonylag folyamatos. Szerintem sem kellene szétszabdalni időkérésekkel és videókockázással. Ugyanakkor meccs után lehet ítéleteket hozni a szimulánsokkal és "rejtett" szabálytalankodókkal szemben. Ezt le kellene írni és akkor el lehet járni az ilyen Maradonák és Henryk ellen. Foci nem bíróság, ahol nem tanúskodhatunk magunk ellen, a fairplay igenis elvárja, hogy bevalljam, ha nem voltam szabályszerű. Ha nem teszem, akkor utólag, a felvételek elemzése alapján elraknak egy hónapra, fizethetek és legközelebb majd meggondolom, hogy sunyiskodom, vagy sem...

yafet 2009.12.01. 10:21:37

Ilyenek ezek a franciák; trianon után most az írek vannak terítéken.

Lenny 2009.12.01. 10:23:04

...És pontosan, a Franciák tökösségén múlott volna: azt mondják, rendben, játszunk megint, játszuk le újra. Sztem még a fővezérek is benne lettek volna + mégegy jegybevétel és hurrá.

Még a saját népe is büszke lenne rá. Most megy majd az oltás, mindenki (jogosan) Henry-t és a franciákat kritizálja majd és a VB arról fog szólni, hogy óriáskezű Henry-figurákat látsz, folyamatos fütyülés, stb.stb.
Sztem.

statez 2009.12.01. 10:35:12

Már ne haragudj, de inkább a zöld asztalnál dőljön el egy meccs, mint Henry kezén. És igenis legyen következménye annak, ha egy csapat csalással jut tovább. Ha egy meccsen egy két nagyon kirívó esetben megnézik a videobírót, attól még nem lassul le a meccs. Sokkal inkább lelassul a rengeteg sérüléstől, vagy annak eljátszásától...

Chastar 2009.12.01. 10:42:19

Ha a bíró ítéletét utólag nem lehet kétségbe vonni, akkor mi alapján büntetnék Henryt? A bíró szerint nem csinált szabálytalant, a gólt megadta. Ha a játékost megbüntetik ezért, akkor mégiscsak utólag felülbírálják a bíró döntésének az egyik felét (ha a gól marad).
Ha büntetnek, szabálytalan volt, ha szabálytalan volt , érvénytelen a gól.
Logikailag. És focilag?

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.12.01. 10:45:05

Ezzel lesznek a szóbeszéd témája.

Bozdurgán 2009.12.01. 10:47:33

A FIFA lassan eljut arra a szintre, mint az amishok.
Tudomásul kellene venni, hogy olyan technikai lehetőségek vannak, ami 20 éve még nem voltak.
A folyamatosságra hivatkozva nem használni ezeket az eszközöket az ilyen csalások támogatása. Ez a hozzáállás úgysem tartható sokáig.
Szerintem az lenne a minimum, hogy legalabb azokat a helyzeteket nyugodtan lehetne elemezni a helyszínen amikből gól születik.

BigTom 2009.12.01. 10:48:23

Mekkora gáz ez a hozzáállás, hogy a "tévedés hozzátartozik a focihoz". Meg, hogy "attól szép, hogy kiszámíthatatlan". Ennyi erővel a meccs eredményét pénzfeldobással is el lehetne dönteni.

Igenis meszeljék el azt a játékost aki szándékosan csal. Minden esetben és súlyosan. Pl., ha rajtam múlna, akkor Henry nem játszana a VB-n.

Brukk 2009.12.01. 10:49:22

Valahol mégis a kettő közt van az igazság. Mert a 2002-es VB-n tényleg már-már bicskanyitogató stílusban vitték be Dél-Koreát a 4 közé, ami plusz bíró, video bíró stb. esetén nem következett volna be.
Mégis szerintem a "diplomácia-jelleget" kellene szerintem a minimálisra szorítani. Kiemelések, bíróküldés hasonlók terén. (hasonló gondok ezek, mint Pl. a kézilabdában)

2009.12.01. 10:54:38

A visszamenőleges büntetést nem is véleményezném akkora nagy baromság.

A meccs utáni büntetgetés sem megoldás. Mert akkor meg elkezdődne az, ami a jégkorong hőskorában, h lennének kamikáze akciók. Amik lehet elmeszelnek egy-egy feláldozható játékost 10 meccsre vagy 10.000€-ra, de a létfontosságú meccset attól függetlenül igazságtalanul döntik el.

A videóbíró a tuti.
Egy meccsen nincs 100 vitatható eset. Úgy kellene mint az amerikai fociban. 1-1 percet áll csak a meccs a videóbírózás miatt. Ugyanis 2-2 lehetősége van az edzőknek mindössze videóbíróztatni. Az max 8 perc állás/meccs.
Meg az uccsó 2 percben ott ok, ott lelassul a játék.

A sok buziskodós, "jaaaj a lábam, nem is a fejem, vagy az oldalam? Nem is tom de nagyon fááááááj, anyuuuu!" jelenetektől egy átlag csajos foci (soccer) sokkal többet áll.

Soccerben max 1-2 jelenetet kellene végignézni meccsenként, bőven nem szabdalná szét a meccset.

Brukk 2009.12.01. 10:55:35

@Bozdurgán: De akkor odáig "fejlődne" a dolog, mint a kosárban pl.
Minden rejtett szabálytalanság után állna a játék. Vagy az lenne, mint a teniszben, hogy kérjünk "cselendzset"?

Szerintem a kettő közt kellene egy ésszarű utat találni. Mert az tényleg felháborító volt, ahogy Dél-Koreát bevitték a 4 közé a VB-n.
Úgyhogy szerintem ezt a fajta diplomáciai jelleget kellene a minimálisra szorítani, teszem azt a kiemelések, bíró küldés és hasonlók terén.

Brukk 2009.12.01. 10:56:33

Na nem vettem észre, hogy megvan az előző hozzászólásom. A magam ismétléséért bocs!

rozsomák 2009.12.01. 10:58:03

Egy meccs elején kell tisztába lenni, hogy a végeredménye a meccs elején, mindenki által ismert szabályok alapján dől el, ami alatt azt értem, hogy a játékvezetői hiba benne van a szabályokban.
Utólag videobírókat meg eddig nem alkalmazott technikai segítségeket bevetni nem fair.
Kiváncsi lennék, hogy az írek eddig nem követtek-e el olyan szabálytalanságokat előtte a többi meccseiken, amit a bíró nem torolt meg.

Ez egy vihar a biliben.
Nem lenne fair, ha most pont ezt az egy meccset újraírnák a zöldasztalnál.
Ezernyi más selejtező volt, ahol előfordulhatott hasonló tévedés. Most majd akkor mindenki fellebbezni fog, aki rosszul járt ?
Ha nem elégséges a mostani itélkezési rendszer, akkor lehet újat alkotni, de nehogymár visszamenőlegesen alkalmazzunk olyat, ami eddig sehol nem volt.

navigon 2009.12.01. 11:02:15

Az amerikai foci csak annak egysíkú, aki nem ért hozzá. Egy NFL újonc quarterback egy évig tanulja a playbookot, pedig nem hülyegyerekekről van szó, és alkalmasint már tíz éve ezen a poszton játszik.

Persze pont ez az európai foci nagy előnye: a hülyék sportja, nem kell hozzá érteni. 2000-ben néhány kínaival néztem a vébét, minden bedobásnál ujjongtak.

alex4 2009.12.01. 11:02:35

@Józanparaszt: „...ha nem voltam szabályszerű... a felvételek elemzése alapján elraknak egy hónapra, fizethetek és legközelebb majd meggondolom, hogy sunyiskodom, vagy sem..."

ÍGY VAN! Ha, mondjuk ötmeccses vagy kéthónapos (amelyik hosszabb) eltiltással kellett volna szembenéznie, talán Maradona, Messi (ő érdemtelenül kimaradt a csalók felsorolásából, hiszen pár éve egy spanyol bajnokin kézzel ütött meccsdöntő gólt!) vagy Henry is meggondolta volna, hogy kezezzen-e vagy sem!

SimiTomi 2009.12.01. 11:05:02

Miért pont az tenné széppé a focit, hogy lehet benne tévedni? És azt meg hogy érted, hogy az esélytelen Dávid úgy nyerhet, hogy trükközik? Na, annál gusztustalanabb dolog nem nagyon létezik.

Ezzel kvázi legalizálod Dél-Korea menetelését a hazai vébéjükön, ugye. Nem értem, hogy lehet ilyet leírni...

magic kefír 2009.12.01. 11:07:20

Fiatal vagy még, így olykor butaságokba forduló naivitásokat írsz a futballról.

Sebaj, majd kinövöd :)

a nagy levin 2009.12.01. 11:08:48

be lehetne vezetni a "sasszem" rendszert a fociban is. A kapitany felidonkent 1x kerhetne a videobiro alkalmazasat (barmilyen gyanus esetben, golt megelozo szitu, sargalap, durvasag, leshelyzet stb.). Ha ok nelkul kerte a csapat, vagyis nincs igazuk, akkor (pl.) a kovetkezo meccsen/felidoben nem lenne a csapatanak hasonlo lehetosege - ezzel csokkenne a csalas lehetosege, mivel none a kockazata es a lebukas veszelye, mar a meccs alatt. Ezzel nem lenne kevesbe izgalmas a foci, sot... es a biroi tevedes lehetoseget sem kuszoboltuk ki teljesen, vagyis tovabbra is lehet szidni a birot.

Ez joval igazsagosabb lenne, mivel tenyleg van olyan helyzet, ahol a biro es/vagy partjelzo nem lathat valamit...

Az egyetlen nehez dolog a LES kerdese, mivel szinte minden meccsen van 2-3 eset, es nem lehet tudni, mi lett volna belole, ha nem fujjak le... ezt az elonyos helyzetet nem lehet visszaallitani a tevedest/hatranyt elszenvedo csapat szamara. (pl. amimkor egy csatar megindul a donto passz utan, de belefujnak az akcioban, mielott kapura lone)

2009.12.01. 11:11:16

A bíróság is azért szép, mert néha leültetnek egy virágáruskislányt a sokszoros visszaeső anyagyilkos helyett! :D
Egyetértek!

Non est volentis · http://nonest.blog.hu/ 2009.12.01. 11:11:55

Ami azt illeti, engem rettentően zavar hogy újabban a játékvezető fején headset van, és azzal kommunikál a partjelzőkkel.

Úgy gondolom a labdarúgás szépségét az adja, hogy a partjelző zászlóvak és csak zászlóval jelzi a bírónak, hogy mit lát... :)

Brukk 2009.12.01. 11:13:19

Érdekes volt annak idején Maradona nyilatkozata a VB után a kezezéses esetről.
Valami olyasmit mondott, hogy csatárként az ember többek között az ellenfele kicselezésére is törekszik a gólszerzés érdekében, és ha egy hátvéd alattomos megmozdulásait nem fújják le, akkor, ha a bíró ezt sem veszi észre ez is benne van a játékban. (Egyébként ekkor már a töke tele volt azzal, hogy az ellene játszó hátvédek alattomos szúrkálásait nem fújják le). Itt vallotta be azt is, hogy korábban számos olasz bajnokin szerzett már gólt kézzel, amit senki nem vett észre és senki nem reklamált miatta.

rozsomák 2009.12.01. 11:14:50

@navigon:
"Egy NFL újonc quarterback egy évig tanulja a playbookot... és már tíz éve ezen a poszton játszik."

Miért, mennyi idő kéne a megtanuláshoz ? 30 év ?:-))

Szóval van, aki nehezen tanul, de azt tényleg hülyegyereknek szokták hívni.:-))

korlat 2009.12.01. 11:14:52

na igen. nem kéne feltétlenül megállítgatni a játékot, ha lenne videobíró... lehetne,h csapatonként 1x, mer mondjuk valaki kézzel ad gólpasszt, vagy akármi. ezen kívül amit már valaki mondott is, hogy a szimuláló kis faszkorbácsokat kéne meccs után elővenni. a játék nem törne feleslegesen, de utólag jó nagy pénzbírságot meg 1-2 meccses eltiltást is rá lehetne akasztani az olyanokra, akiknek nem tűnik fel, hogy nem kaptak ütést/rúgást az elesés előtt.

Bozdurgán 2009.12.01. 11:15:25

@Brukk:

persze, annak nem lenne értelme, hogy minden apró tévedést visszanézzenek, de annak igen, hogy egy ilyen szándékos csalás lelepleződjön.
Vagy visszanézzenek egy olyan helyzetet amikor nem egyértelmű hogy befelé pattant e a labda vagy kifelé.

Ez az eset döbbenetes amúgy, nehezen hihető, hogy egy nemzetközi szintű bíró ilyet benézzen, a partjelzővel együtt.

@rozsomák:

szerintem van különbség tényleges bírói bénázás, és a szándékos csalás között.
de igazad van visszamenően nem illik szabályozni.
Ettől függetélenül volt már példa rá, hogy valakit utólag tiltottak a meccs visszanézése után.

Bozdurgán 2009.12.01. 11:18:45

@navigon:

az amerikai foci azért egysíkú, mert 1 perc játékra 10 perc készülődés jut:)

Józanparaszt 2009.12.01. 11:22:57

@Chastar: Azért, hogy a meccset ne törjük darabokra, el kell fogadni a bíró ítéletét és a végeredményt, mint megmásíthatatlant, de büntetést lehet hozni utólagosan a szabálytalankodókra, olyanokra is, akik nem befolyásolták érdemben a meccset, de magatartásuk, sportszerűtlen viselkedésük ezt megkívánja. El lehet őket tiltani, pénzbírsággal lehet őket sújtani, de ez nem jelenti a múlt megváltoztatását, hanem sokkal inkább a jövő védelmét. El kell venni a kedvét a csaló, agresszív és szimuláns a sportszerűtlenségtől.

"azta" 2009.12.01. 11:35:49

1.) kezezni nem trükk, hanem csalás! ez egyszerűen nincs benne a játékban! azért mert Maradonát sokat emlegetjük, attól még gusztustalan volt a kezezős gólja! a félpályás cselezgetős meg zseniális! na, az a futball! szerintem ez egyszerű!
2.) a futballmeccseken a bíró csak egy eszköz - jelen esetben élő szövet valamilyen vázon ;) de semmi estre sem főszereplő (sosem voltam magyarként büszke arra, hogy a "legjobb futballistánk" egy bíró (Puhl) - habár szép dolognak tartom/tartottam)
3. az esélyegyenlőség akkor volna igaz a meccsekre(vagyis akkor is csak közelítene hozzá), ha minden létező meccset (egy adott sorozatban) ugyanaz a bíró vezetné (mondjuk Puhl). akkor kb mindenhol azonos, vagy a szokásos, vagy hasonló hibák lennének - így viszont az emberi tényezőt (ami a bíráskodást illeti) e lehető legszűkebbre kell szabni
4. éles helyzetben nem látom be, miért lenne problémás a videobíró - 1 meccs, 1 csapat, 3 felülbírálati lehetőség. hol van itt a játékot megszakító probléma?

hugszi 2009.12.01. 11:49:25

Sok tizenegyes gyanus eset van amelyet utólag ismétlés után sem lehet egyértelműen megitélni. De egy felsőkapufás lövés amely a vonal közelébe pattan sem biztos, hogy pontosan megitélhető. A lesekről már ne is beszéljünk. Szóval szerintem kevés esetben lehetne egyértelmű hasznát venni a videóbírónak. A fociban is benne van a tévedés és a csalás lehetősége mint ahogy mindenben az élet más területein is. Az öt bíró is lehet vak és a videó is állhat rossz szögben. Szóval tévedések akkor is lesznek.

Brukk 2009.12.01. 11:50:45

Más. Bevezették a videobírót a teniszben is, és érdekes, alapjaiban semmit nem változott az egész. Azokon a meccseken legalább is amit én láttam a legtöb esetben a vonalbíróval egyező eredmény született, nagyon ritkán változott az eredmény.
Úgyhogy szerintem nem elsősorban erre felé kelene nyitni.

a nagy levin 2009.12.01. 11:54:25

@Brukk:
lehet, hogy kevesszer mond mast "hawk eye" mint a vonalbiro, de megis izgalmassa teszi a nezo szamara is, amikor a jatekos keri a videobirot... ilyenkor feszultseg van a levegoben, izgalmas a nezoknek is es megis megnyugtatoan kikuszoboli a tevedest...

mortadella 2009.12.01. 12:13:54

3 alkalommal lehessen "fellebbezni"? Inkább kétszer, és amikor a fellebezőnek van igaza, akkor az ne számítson a kettőbe.

mortadella 2009.12.01. 12:15:28

"Két komment elküldése között várnod kell néhány percet!" - Ahhoz képest, hogy még nem is kommenteltem, ez nevetséges és működésképtelen.

3 alkalommal lehessen "fellebbezni"? Inkább kétszer, és amikor a fellebezőnek van igaza, akkor az ne számítson a kettőbe.

"azta" 2009.12.01. 12:17:36

@mortadella:
:) ezek már csak számok - az elv a lényeg. szerintem.

de az továbbra sem fér a fejembe, hogy miért tartoznak az ordenáré bírói hibák a játék szépségéhez...

Xcrossy 2009.12.01. 13:01:03

Hát ha Henry keze nem is, de ti elindítottatok egy lavinát!
Gratula Ö.T. és M.Z.! :)

navigon 2009.12.01. 13:10:23

@rozsomák: Minden csapatnak mas a playbookja. Ha érdekel, tovább magyarázom, de szerintem nem érdekel.

navigon 2009.12.01. 13:22:04

@Bozdurgán: Szünetekkel együtt kb. három és fél órára jut egy óra tiszta játékidő. De egyrészt ha torrenten töltöd le, akkor nincsenek reklámok, másrészt a szünetek ki vannak töltve, ugyhogy a vágott változat is legalább két óra, harmadrészt a készülődés is érdekes, ha értesz hozzá. A sakkhoz tudnám hasonlítani: ha érdekel, és ha értesz hozzá, elelemezgetszt a lépések közti szünetben.

Dr.Traktor 2009.12.01. 13:48:27

lehet hogy eleint többet állna a játék, mint kéne, de mikor az összes bajnokságban tucatjával kapják a sárgát meg priosat, eltiltást a csalók, szimulátorok a bturális őrültek akik páros lábbal csúsznak a gyomrodba akár a kezdőkörnél is hát szerintem gyorsan alábbhagyna mind a durvaság (= kevesebb sérülés, kevesebb ápolás, pályáról lehordás visszakéredzkedés stb) mind a színészkedés, azaz pont hogy kevésbé volna szabdalt a játék.

én amúgy inkább úgy csinálnám, hogy ráállítok egy 5. játékvezetőt, hogy -né tökfej figye'd ettet a monitort azt csörögjé ha van vmi!

nekem a futballisták JÁTSZANAK! ne színészkedjenek és ne küzdősportot oktassanak a gyepen! Ja és NYERNI akarjanak!
Amilyen radikális vagyok én az 1-0 ás eredményre ráülő csapatokat is büntetném valahogy! :P
Köcsöglámák.

Lehet nem ártana ennek a sportágnak egy kis megújulás.

s_timcsi · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.12.01. 14:39:23

És ezt nem lehet visszacsinálni, elvenni a meccset vagy valami?
Web Site Hit Counters
Free Web Counter
süti beállítások módosítása